Пресс-релизы
Boruta Zachem z czterokrotnym wzrostem zysku netto w II kwartale 2020 r.
Boruta-Zachem S.A. – spółka notowana na
NewConnect, kontynuuje dynamiczny wzrost wyników, przede wszystkim za sprawą
ekologicznej gałęzi biznesu. Właściciel marek OnlyBio i OnlyEco w drugim kwartale wypracował 14,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży
– jest to wynik o ponad 55 proc. wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. W tym
okresie, firma osiągnęła blisko 1 mln zł zysku netto, co stanowi czterokrotny
wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Bardzo dobre wyniki to
efekt rozwoju sieci sprzedaży oraz rosnącej popularności ekologicznych
marek.
- Nasza działalność w zakresie ekologicznych
produktów nabrała rozpędu, co przełożyło się na rekordowe wyniki. Zostały one wypracowane
w trudnych warunkach rynkowych tj. w okresie pandemii i globalnego lockdownu.
Pomimo, że nie sprzyjała nam m.in. sytuacja w eksporcie, który w okresie
pandemii był szczególnie utrudniony, to znacząco poprawiliśmy wyniki
na każdym poziomie. Uważam, że byłyby one istotnie lepsze, gdyby nie
wybuch epidemii. Co więcej, na koniec pierwszego półrocza, przychody z ekologicznej gałęzi biznesu Boruty po raz pierwszy w historii spółki
przewyższyły przychody ze sprzedaży barwników. To świadczy o skutecznym
realizowaniu przyjętych celów w ramach rozwoju marek Onlybio i Onlyeco –
powiedział Marcin Pawlikowski, Wiceprezes Zarządu Boruta-Zachem S.A.
Boruta Zachem
osiągnęła w drugim kwartale 0,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto,
poprawiając wynik o ponad 300 proc. r/r. Przychody spółki wzrosły w tym samym
czasie o 55 proc., z 9,3 mln zł do 14,5 mln zł. W I połowie roku producent zanotował 26,2 mln zł przychodów ze
sprzedaży (co stanowi wzrost o 68 proc r/r), oraz 1,4 mln zł zysku netto wobec
straty rok wcześniej. Wypracowane wyniki za drugi kwartał i pierwsze półrocze potwierdzają skuteczną i konsekwentną
strategię budowy silnych marek, za którymi stoi cała filozofia eko-produkcji.
Pierwsza połowa
roku to dla Spółki okres intensywnych prac nad rozwojem oferty produktów, a także rozbudową sieci sprzedaży. Boruta zaangażowała się w działania marketingowe
mające na celu wsparcie rozpoznawalności marek, a także poznanie preferencji
zakupowych konsumentów. Produkty OnlyBio i OnlyEco dostępne są już w większości
placówek handlowych i drogeryjnych w Polsce, a także na wielu rynkach
zagranicznych.
W ramach
prowadzonych prac badawczo-rozwojowych Onlybio.life, spółka Grupy Kapitałowej
Boruty-Zachem S.A. opracowała w drugim kwartale innowacyjny system oparty o technologię VR, którego celem ma być przeprowadzenie badania preferencji
zakupowych klientów. Zintegrowany system umożliwi wirtualne przeprowadzenie
badania metodą półkową z jednoczesnym wykorzystaniem technologii eye trackingu.
System jest odpowiedzią na potrzebę osiągania lepszych wyników sprzedażowych
oraz na poznanie mechanizmów jakimi kieruje się klient przy wyborze produktu w sklepach. Jednocześnie Spółka realizuje projekt dot. badania zachowań
konsumenckich w internecie w oparciu o własne narzędzie AI, algorytmy oraz
analizy behawioralne.
Ponadto
konsorcjum Onlybio.life, spółka Grupy Kapitałowej Boruty-Zachem S.A., oraz
InventionBio sp. z o.o. w drugim kwartale podpisało umowę z Narodowym Centrum
Badań i Rozwoju na dofinansowanie innowacyjnego projektu dot. wytworzenia nowej generacji
kosmetyków. Celem projektu jest opracowanie nowej generacji bezpiecznych
kosmetyków naturalnych opartych na ekstraktach z pofermentów, charakteryzującymi
się unikalnymi parametrami w obszarze bezpieczeństwa stosowania oraz wysokimi
właściwościami funkcjonalnymi. Wyróżnikiem i unikalną przewagą planowanych
kosmetyków będzie brak konserwantów (przy jednoczesnym zapewnieniu długiego
okresu przydatności do użycia), wysokie stężenie biosurfaktantów, a także
bardzo wysoki udział w składzie kosmetyków substancji naturalnych pochodzących
z fermentacji. Wartość dofinansowania projektu przypadającego na Onlybio.life
opiewa na kwotę 10,2 mln zł.