Materiały prasowe
Boruta-Zachem publikuje wyniki za I kwartał 2017 r. i finalizuje prace związane z wdrożeniem nowych produktów na rynek
Boruta-Zachem – polski
producent barwników, pigmentów i rozjaśniaczy optycznych, podsumował I kwartał
2017 r. W tym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 4,65 mln zł i były wyższe
o 7,1 proc. niż w roku ubiegłym. Jednocześnie została uruchomiona pierwsza
partia produkcyjna ekologicznych kosmetyków i środków czystości oraz ukończono
niezbędne prace przygotowujące nowe produkty do wprowadzenia na rynek.
Producent w I kwartale 2017 r. kontynuował prace nad opracowywaniem i wdrażaniem produktów ekologicznych. W lutym rozpoczęła się produkcja wyrobów z nowo wdrożonych kategorii, tj.: płyny do kąpieli dla dorosłych i dla dzieci,
żele pod prysznic z kategorii kosmetycznych oraz płyny do mycia naczyń i płyny do prania
spośród środków czystości. Cechuje je
innowacyjność receptur i dobór najwyższej jakości składników pochodzenia
naturalnego. Do końca pierwszego kwartału przygotowano ok. 70% oferty przewidzianej
do wdrożenia w I fazie (46 szt.). Sprzedaż zaplanowana jest na drugi kwartał.
- Finalizujemy prace związane z uruchomieniem sprzedaży naszych nowych produktów. Aktualnie prowadzimy rozmowy z dystrybutorami na terenie kraju i koncentrujemy się na rozpoczęciu kampanii promocyjno-reklamowej –
powiedział Marcin Pawlikowski, Wiceprezes Zarządu Boruta-Zachem S.A.
Jednocześnie w tym okresie ukończono badania niezbędne do rejestracji
kosmetyków oraz przygotowano ich raporty bezpieczeństwa. Wykonano również
badania dermatologiczne pod kątem zastosowania kosmetyków przez osoby ze skórą
wrażliwą i skłonną do alergii. Dla środków czystości przeprowadzono testy
aplikacyjne potwierdzające skuteczność działania oraz opracowano karty
charakterystyk. Spółka jest również w trakcie procedury certyfikacji ISO 9000
oraz ISO 22 116:2009, której zakończenie przewidziane jest na drugi kwartał br.
W I kwartale 2017 r. przychody spółki wzrosły o 7,1 proc. r/r. i wyniosły 4,65 mln zł wobec 4,34 mln zł. Wzrost sprzedaży to efekt dobrej koniunktury na rynku oraz skutecznej działalności nowego Wydziału Produkcji Chemii Gospodarczej i Kosmetyków. Intensywne prace powadzone w ramach wydziału, stanowiły z drugiej strony koszty operacyjne obciążające wyniki pierwszego kwartału. Na niższe zyski w I kwartale 2017 r. miał również wpływ, jak w roku ubiegłym, znaczący poziom odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych zakupionych lub wybudowanych w ramach projektu dot. biosurfaktantów. Spółka na poziomie EBIT osiągnęła stratę 0,60 mln zł, na poziomie netto 0,15 mln zł.
Boruta-Zachem jest pierwszym w Polsce i jednym z nielicznych na świecie
producentem biosurfaktantów pochodzących z biomasy rzepakowej. Stosowana przez spółkę
technologia ich produkcji jest pionierska w skali światowej oraz stanowi
kluczowe znaczenie dla przyszłego rozwoju firmy.
W marcu br. Boruta-Zachem złożyła wniosek o dofinansowanie projektu pt.
„Budowanie wizerunku polskiej marki kosmetyków stworzonych na bazie
nowoczesnych ekologicznych surowców i produkowanych za pomocą zaawansowanych
metod biotechnologicznych”, w organizowanym przez Polską Agencję Rozwoju
Przedsiębiorczości konkursie. Przedmiotem projektu, który wpisuje się w Program
promocji branży kosmetycznej, jest zaprezentowanie na rynkach zagranicznych
kosmetyków myjących własnej produkcji o unikatowej recepturze. W złożonym
wniosku wartość netto projektu została oszacowana na kwotę 965,6 tyś zł, a spodziewane dofinansowanie – na kwotę 579,4 tyś zł. Wsparcie w rozwoju
działalności eksportowej osiągnięte może być m. in dzięki udziałowi w targach
zagranicznych. W ciągu najbliższych dwóch lat spółka planuje uczestnictwo w 9
targach zagranicznych m.in. we Włoszech, Zjednoczonych Emiratach Arabskich czy
Rosji.