Materiały prasowe
Boruta Zachem z rekordowymi przychodami w II kwartale 2019 r.
Boruta-Zachem, w drugim
kwartale 2019 r. wypracowała 8,3 mln zł przychodów ze sprzedaży – jest to wynik o 54
proc. wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. Na wzrost sprzedaży wpływ miały
zwiększone działania marketingowe w zakresie ekologicznych marek oraz pozyskanie
nowych, dużych klientów. W tym okresie spółka również poprawiła wyniki
finansowe i rentowność na każdym poziomie działalności.
Boruta Zachem w II kwartale 2019 r. dynamicznie zwiększyła wyniki ze sprzedaży (8,3 mln zł wobec 5,4 mln zł) i osiągnęła rentowność netto osiągając zysk na poziomie 439 tys. zł. W poprzednim roku spółka odnotowała stratę w wysokości 236 tys. zł. W I połowie 2019 r. przychody Boruty wyniosły 14,2 mln zł i były o 33 proc. wyższe niż przed rokiem. Właściciel marek OnlyBio i OnlyEco zamknął pierwszą połowę roku zyskiem w kwocie 13 tys. zł. Jest to wynik znacząco lepszy niż ten, który był notowany za I połowę 2018 r., gdzie zanotowano stratę w wysokości 945 tys. zł.
- Wypracowane wyniki za drugi kwartał potwierdzają, że konsekwentna
strategia budowy silnych marek, za którymi stoi cała filozofia produkcji oraz
koncentracja na eko-konsumenta to dobry kierunek, który zapewnia dynamiczny
rozwój firmy i przynosi powoli efekty finansowe. Nieustannie pracujemy nad
zwiększeniem skali naszego działania, a w drodze są już nowe kontrakty z zagranicznymi odbiorcami –
powiedział Marcin Pawlikowski, Wiceprezes Zarządu Boruta-Zachem S.A.
Spółka zależna Boruty, firma Laboratorium Naturella w drugim kwartale br. podpisała długoletnią umowę z ambasadorką marek Panią Katarzyną Bosacką. Plan działań marketingowych na 2019 r. uwzględnia zwiększenie obecności marek OnlyBio i OnlyEco w prasie drukowanej i Internecie. Firma planuje również zwiększyć zaangażowanie w działania digitalowe. Spółka obecnie koncentruje się na poszerzaniu współpracy z sieciami handlowymi i drogeryjnymi. W czerwcu firma sfinalizowała umowę z siecią Rossmann, jedną z największych sieci drogeryjnych w Polsce. Dzięki umowie naturalne produkty firmy trafiły na półki do 800 placówek tej sieci na terenie kraju. Jednocześnie w drugim kwartale spółka rozszerzyła liczbę indeksów dostarczanych do sieci drogeryjnych Hebe i Super Pharm. Laboratorium Naturella rozpoczęło również współpracę z lokalną siecią drogerii Koliber – obecnie sieć ma pod swoimi skrzydłami 130 drogerii. Dodatkowo firma w drugim kwartale podpisała nowe umowy z sieciami handlowymi Auchan i Tesco. Poza rozszerzeniem współpracy z sieciami działającymi na polskim rynku, prowadzone są również zaawansowane rozmowy z zagranicznymi partnerami. Spółka w ostatnim czasie wystawiała produkty OnlyBio i OnlyEco na targach Beautyworld Middle East w Dubaju oraz Cosmoprof North America w Las Vegas.
Dzięki takim inicjatywom firma zwiększa swoją rozpoznawalność i nawiązuje
relacje biznesowe. Obecnie na bardzo zaawansowanym etapie są negocjacje
dystrybucyjne z partnerem z Kanady i USA. Produkty spółki są już dostępne na
wielu rynkach zagranicznych.
Koncentracja na rozwijanej gałęzi eko-biznesu i zaangażowanie w działania mające na celu wsparcie rozpoznawalności marek w Polsce i na świecie to
czynniki, które w ocenie Zarządu powinny przynieść wymierne efekty w postaci
znaczącej dynamiki wzrostu przychodów w kolejnych okresach.